那天同學問了幾個問題, 我才了解到(can, could, should, will, would, may, might, must )對你們來說是造成你們相當困擾的幾個字, 其實[青*]的文法講義有講到喔~
 
can / could
1.  表能力   can = be able to
                I can speak English - 我會說英文, 我有說英文的能力
                I can drive - 我會開車, 我有開車的能力
     Ican swim - 我會游泳, 我有游泳的能力
2.  表許可  can = may (may 比較有禮貌)
                You can come in - 你可以進來, 你被允許進入
                You can turn in next week- 你可以(被允許)下週再交
3.  表請求 
                Can I come in?
                Mom, Can you open the door, please?
could - 談到機率時, 表示比較小的可能性
               e.g.  He could be there at the moment - 那個時間他有可能在那裡
    could - 表建議
               If she is not at home, you could try calling her at the office
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Ming 的頭像
    Ming

    Ming的部落格

    Ming 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()